Edu4kids
Praktijk voor denkstimulering

Therapie

In onze therapie maken wij gebruiken van verschillende methodieken. Hierdoor krijgt de cliënt weer zelfvertrouwen, structuur, verbeteren de academische vaardigheden en komt het brein weer in balans. De combinatie van therapieën bij Edu4kids is uniek in Nederland en bewezen effectief.

thought-2123970_1280
thought-2123970_1280
natasha-connell-byp5TTxUbL0-unsplash
natasha-connell-byp5TTxUbL0-unsplash
kelly-sikkema--1_RZL8BGBM-unsplash
kelly-sikkema--1_RZL8BGBM-unsplash


Het cognitieve programma (Feuerstein methode) richt zich op het stimuleren van de denkontwikkeling. Het materiaal heeft een opbouw, waardoor elke cliënt op systematische wijze denkvaardigheden aangereikt krijgt. Het programma legt niet zozeer de nadruk op "wat" te leren, maar meer op het "hoe" te leren. (Beertjesmethode) Doordat er weinig specifieke voorkennis vereist is, lokt het geen faalervaringen uit en is het zodanig opgebouwd dat cliënten succeservaringen opdoen. Cliënten zullen hierdoor weer plezier in leren krijgen en meer gemotiveerd raken op school.


Ons Brain Integration Balancing programma is specifiek ontworpen om de balans in het brein weer te herstellen zonder medicatie. Eerst doen wij testen om te achterhalen welke kant van het brein uit balans is en maken wij een dominantieprofiel. Na alle testen verzamelen wij alle gegevens en volgt er een individueel behandelplan. De behandeling bestaat uit gerichte oefeningen voor het brein. Hierdoor ontstaan nieuwe cognitieve ervaringen voor de zenuwen en de hersenen en een beter werkgeheugen. De nieuwe versterkte interactie leidt tot verbeteringen in de ontwikkeling van gedrag, sociale en academische prestaties.